Maak kennis met onze klachtafhandeling door Mirjam Vonk
In de serie, maak kennis met de mensen achter BVP, stellen we je voor aan onze medewerkers. Als je ons volgt dan heb je al een aantal collega’s voorbij zien komen. We geven daar een nieuwe draai aan en stellen BVP’ers voortaan aan je voor via een product of dienst wat symbool staat voor hen én voor BVP.
We beginnen met Mirjam Vonk. Mirjam werkt als commercieel medewerker binnendienst Food. Een mond vol, haar werkzaamheden zijn al even uitgebreid. Klachtafhandeling is één van haar werkzaamheden en ze legt uit wat ze hierbij doet.
Klachten als verbeterpunten
Klachtafhandeling. Dat klinkt misschien als een negatieve werkzaamheid, maar dat is het vooral niet. Niet voor Mirjam in ieder geval. Ze ziet het als een uitdaging om aan een klacht een positieve draai te geven. Het belang van goed omgaan met klachten is belangrijk. Bij het woord ‘klachtafhandeling’ komt er vast een herinnering bij je naar boven waarbij er niet goed is omgegaan met jouw klacht. Door deze tekst over klachtafhandeling lijkt het misschien alsof we veel klachten ontvangen, maar dat is gelukkig niet zo. Als we een klacht krijgen balen we daar gewoon van, maar proberen de klacht daarna als verbeterpunt op te pakken. En verbeterpunten; die nemen we uiterst serieus.
Een klacht, en dan?
Zo ook Mirjam. Bij iedere klacht die bij haar binnenkomt probeert ze eerst zo goed mogelijk de inhoud in kaart te brengen. Vervolgens probeert ze zo snel mogelijk voor een oplossing te zorgen. Daarna gaat ze op zoek naar de oorzaak. Omdat wij een handelspartner zijn en dus niets zelf produceren, betekent dat dat ze daarvoor ook geregeld bij onze toeleveranciers moeten aankloppen. Zo kreeg ze eens een klacht over het niet goed oprekken van folie: “Door de klacht met onze leverancier te bespreken kwamen we erachter dat de menger niet goed werkte van het vat waarin de folie gemaakt werd. Daardoor werd de folie niet goed gemengd. Het gevolg: een minder rekbare folie. De menger werd gemaakt én de klant kreeg – kosteloos – andere rollen folie.
Typisch Mirjam, typisch BVP
Dit voorbeeld is wel typerend voor hoe Mirjam is. Betrokken, nauwkeurig, dienstbaar, op de achtergrond, houdt van een veelzijdigheid aan werkzaamheden. En tegelijkertijd zouden deze woorden BVP kunnen beschrijven. De diversiteit van onze werkzaamheden worden wel eens onderschat. Of onderkend wellicht. Volg ons via LinkedIn en/of Twitter om onze dienstverlening steeds beter te leren kennen. En om BVP’ers als Mirjam beter te leren kennen natuurlijk.
Meer Mirjam
Nadat Mirjam de oorzaak van een klacht boven water heeft gehaald, zorgt ze voor een oplossing. En dat allemaal zo snel als mogelijk. Tussendoor houdt ze betrokkenen op de hoogte van het proces. Andere werkzaamheden van Mirjam zijn o.a. vragen beantwoorden, prijsopvragen doen, samples opvragen en orderbevestigingen maken. Ze werkt sinds februari 2018 bij ons, maar voelt zich hier als een vis in het water. Misschien wel juist omdat ze zo’n typische BVP’er is.
Andere BVP’ers leren kennen? Lees hier het verhaal van Thomas, onze accountmanager buitendienst van de Food-afdeling.