Overzicht Nieuws

Interview met onze “Kerstmiss” in het DKIB magazine

BVP verpakkingen helpt zijn klanten zich te onderscheiden – en onderscheidt zichzelf op die manier: als verpakkingsspecialist, die producten ontwikkelt naar de wensen van zijn klanten. En dat dat leuk werkt, weet ellen verloop, commercieel medewerker binnendienst geschenken en promotioneel.

Bij BVP Verpakkingen draait alles om de klant – en zoveel wordt al duidelijk op de bedrijfswebsite. In plaats van een ‘Over ons’ pagina heeft het bedrijf een ‘Over u’ pagina. Omdat de klant alles is voor BVP Verpakkingen, al vanaf het prille begin in 1960, toen
oprichters Van Bochove en Van Pel met hun VW busje klanten opzochten om hen te helpen met hun verpakkingsbehoeften. Niet alleen de naam is sindsdien veranderd. Maar het bedrijf staat zich nog steeds voor op diezelfde proactieve houding. De adviseurs, allen gespecialiseerd in hun vakgebied, gaan nog steeds bij de klanten langs, denken met hen mee en bedenken maatoplossingen.

GOEDE ZAKEN

De zaken gaan goed. Dat leverde het bedrijf zelfs een nominatie op voor de FD Gazellen award 2016 – de prijs die Het Financieele Dagblad jaarlijks toekent aan de snelst groeiende
ondernemingen die financieel gezond en winstgevend zijn. Het bedrijf, dat oorspronkelijk in Rotterdam gevestigd was, kwam in 2009 naar de Dordtse Ki III en besloot het bedrijfspand zo te bouwen dat het 15 jaar mee kon. ‘Binnenkort gaan de palen de grond in voor een aanbouw die groter is dan het huidige pand; nog een bewijs dat het goed gaat met BVP Verpakkingen. Misschien wel juist doordat het bedrijf noch over een catalogus, noch over een webshop beschikt, maar persoonlijk advies geeft.

PROACTIEF
De producten van BVP Verpakkingen – gecategoriseerd naar Non-food, Food, Geschenken en Promotioneel – worden, in combinatie met het standaard assortiment, ontwikkeld naar de wensen van de klant. Het bedrijf zorgt ervoor zo veel mogelijk kennis in huis te hebben. Juist door in verschillende segmenten actief te zijn, kunnen toepassingen worden uitge­wisseld. De adviseurs, die proactief met verpakkingen naar de klant gaan, hebben niet alleen verstand van karton of van folie. Hoewel iedere adviseur zijn of haar eigen specialisme heeft, wordt de kennis van verschillende afdelingen met elkaar vermengd – zo sta je als bedrijf extra sterk.

PERSOONLIJK MAAKT HET VERSCHIL
Het is juist die persoonlijke benadering van de klant, die het verschil maakt. BVP verpakkingen blijft daarmee in de traditie van de heren Van Bochove en Van Pel en helpt de klant zich te onderscheiden met een efficiënt, slim of bijzonder verpakkingsproduct. Met deze werkwijze maakt BVP Verpak­kingen zei f het onderscheid.

DE ‘KERSTMISS’
De officiële functiebenaming van Ellen Verloop is commercieel medewerker binnendienst geschenken en promotio­neel. maar bij BVP Verpakkingen staat ze bekend als de ‘Kerstmiss’. Enthou­siast vertelt ze over haar werk bij deze bijzondere werkgever. Het assortiment kerst- en relatiegeschenken wisselt ie­der jaar – aan haar de uitdagende taak om daarop in te spelen met bijbehoren­de verpakkingen. Het is altijd koffiedik kijken welk product het beste zal lopen, ‘maar het is juist het ‘custom-made’ denken en werken waar BVP goed in is – en ook het leukst vindt. Het bedrijf maakt altijd ontwerpen waar gemak­kelijk een logo of een mission statement van de klant in past en is voortdurend op zoek naar iets nieuws of iets anders, zoals duurzame verpakkingen. Bijvoorbeeld een blik. waar je spullen in kunt opbergen en zelfs op kunt zitten. Of een kartonnen doos, die uit elkaar gehaald kan worden en als huisje een tweede leven krijgt.

EXTRA AANDACHT
“Wat het werk echt leuk maakt, is aan de ene kant de afwisseling, maar aan de andere kant de mensen”, aldus Ellen. “Het is een hecht team dat tussen collega’s en familie in zit, met veel oog voor elkaar.” BVP Verpakkingen is dan ook een goede werkgever. Als er eens een tandje moet worden bijgezet, staat er achteraf altijd een blijk van waardering klaar. Het is die extra aandacht en waardering die ervoor heeft gezorgd dat Ellen al 10 jaar bij
het bedrijf werkt. In die tijd heeft ze het team zien groeien van 10 naar 25 medewerkers, zonder dat die groei ten koste is gegaan van de goede sfeer. Ook klanten en leveranciers
mogen trouwens af en toe op een blijk van waardering rekenen. BVP Verpakkingen ziet zijn leveranciers als partners en mede verantwoordelijk voor het succes van het bedrijf.