Ideevorming
Om een optimale oplossing te bedenken voor Smeding, zijn we bij hen op bezoek geweest. Samen met de mensen van verkoop en marketing hebben we in kaart gebracht wat de fruitbox moet ‘doen’ met de eindgebruiker, hoe het logistieke proces eruitziet en welke voedselveiligheidseisen (het gaat om voedsel) er belangrijk zijn. Aan de hand daarvan zijn we verschillende mogelijkheden gaan uitwerken.

Prototyping
We hebben vier of vijf modellen gemaakt, voordat we tot een definitief model kwamen. We zorgden voor beluchting, voor een displayfunctie in het deksel en voor de mogelijkheid om slim te stapelen: wel zo handig voor de logistiek. Toen het laatste prototype aan alle eisen en wensen voldeed, beschikte Smeding over een ideale oplossing.

Uitvoering
BVP heeft de doos precies op maat gemaakt voor Smedings productie, zodat de fruitbox gestroomlijnd mee gaat in het logistieke proces. Dat werd daardoor een stuk efficiënter dan met de oplossing die vóór onze komst in beeld was. Om de voedselveiligheid te garanderen, hebben we Smeding voorgesteld alleen die vlakken te bedrukken die niet in contact zijn met het fruit. Zo houdt de fruitbox zichzelf hoog. Toen de dozen van de band rolden, kon de lancering van start gaan.

Lancering
In overleg met Smeding heeft BVP het mooie nieuws van de fruitbox via social media en onze eigen website wereldkundig gemaakt. De fruitbox is succesvol en inmiddels in steeds meer kantines te vinden. Een project waar we trots op zijn. We droegen met onze efficiënte oplossing bij aan een prachtige missie van Smeding: meer mensen laten genieten van gezond fruit.